Super τροφές για δυνατά και υγιή μαλλιά !

SUPER ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΥΓΙΗ  ΜΑΛΛΙΑ

(Γράφει η Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Έλενα Μπιλίση)

 

 Ποια γυναίκα θα ήθελε μαλλιά που λάμπουν από υγεία και μαγνητίζουν τα βλέμματα ;;;

 Φαντάζομαι πως όλες!!! Πάμε να δούμε λοιπόν κάποια διατροφικά μυστικά που θα αλλάξουν εντελώς την όψη, την υφή αλλά και την ποιότητα των μαλλιών μας!

 Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή που είναι πλούσια σε ευεργετικά συστατικά δυναμώνει την τρίχα και της χαρίζει μία υγιή ανάπτυξη. Η διατροφή που θεωρείται καταλληλότερη για την υγεία των μαλλιών είναι μια διατροφή υψηλή σε αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών.

 Τα μαλλιά απαιτούν τακτικό εφοδιασμό σε πρωτεΐνες, γλυκόζη, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά για την υγεία και την ανάπτυξη. Οι σπασμένες άκρες, η πιτυρίδα και τα θαμπά μαλλιά φανερώνουν έλλειψη σε βασικά θρεπτικά συστατικά.

 Ποιες είναι τελικά οι τροφές που πρέπει να συμπεριλαμβάνουμε  καθημερινά στο διαιτολόγιο μας ;

Φρούτα και σκούρα πράσινα λαχανικά

 Είναι πολύ καλές πηγές σιδήρου και ασβεστίου. Μπρόκολο, σπανάκι, φράουλες, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ είναι πλούσια σε βιταμίνη C και Α, οι οποίες βοηθούν στην παραγωγή σμήγματος (το σμήγμα είναι μία λιπαρή ουσία στους θύλακες των τριχών σας που δρα ως φυσικό μαλακτικό).

Όσπρια

 Καλή πηγή πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης που βοηθά στη γρήγορη ανάπτυξη των μαλλιών (φασόλια, φακές). Τα φασόλια ειδικά είναι επίσης πηγή σιδήρου, ψευδαργύρου και βιοτίνης που εμποδίζουν το σπάσιμο της τρίχας.

Ξηροί Καρποί

 Οι ξηροί καρποί περιέχουν σελήνιο που προστατεύει τα μαλλιά από τις ελεύθερες ρίζες (κάσιους, καρύδια, φιστίκια, αμύγδαλα).

Τροφές πλούσιες σε Ω-3 λιπαρά οξέα

 Λιναρόσπορος, καρύδια, λιπαρά ψάρια όπως σολομός, σαρδέλα, σκουμπρί και τόνος , είναι μερικές από αυτές τις τροφές. Η έλλειψη Ω-3 λιπαρών οξέων οδηγεί σε τριχόπτωση και ξηροδερμία.

Δημητριακά ολικής άλεσης

 Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Β, ψευδάργυρο και σίδηρο, παράγουν ερυθρά αιμοσφαίρια που μεταφέρουν το οξυγόνο στην τρίχα και κατά συνεπεία  αυξάνουν τον ρυθμό ανάπτυξης των μαλλιών (νιφάδες βρώμης, ψωμί ολικής άλεσης,  δημητριακά ολικής, καστανό ρύζι).

Τρόφιμα που παράγουν Β- καροτίνη

 Τα καρότα, οι γλυκοπατάτες, τα σπαράγγια, η κολοκύθα, μετατρέπουν την Β-καροτίνη σε βιταμίνη Α κατά τη διάρκεια της πέψης. Η βιταμίνη Α θρέφει τα μαλλιά και εμποδίζει την εμφάνιση πιτυρίδας. Η κατανάλωση καρότων βοηθάει επίσης στο να έχουμε απαλά και ελαστικά μαλλιά.

Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά

 Όπως όλοι γνωρίζουμε το αποβουτυρωμένο γάλα, το γιαούρτι και τα τυριά είναι οι καλύτερες πηγές ασβεστίου.

Το ξέρατε αυτό;

  • Τα καρύδια και το κινόα προμηθεύουν τον οργανισμό με αμινοξέα, συμπεριλαμβανομένης και της λυσίνης, η οποία είναι βασικό συστατικό των σαμπουάν για την απώλεια μαλλιών.
  • Το αυγό είναι ένα θαυματουργό τρόφιμο για τα μαλλιά, καθώς περιλαμβάνει πρωτεΐνη και βιταμίνη D που τονώνουν την τρίχα, αλλά και βιοτίνη η οποία ενισχύει την παραγωγή κερατίνης και αυξάνει την ελαστικότητα της τρίχας.
  • Τα μαλλιά είναι δομημένα κατά 97% από μια συγκεκριμένη πρωτεΐνη την κερατίνη, η έλλειψη της οποίας αναστέλλει την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών μας.
  • Η έλλειψη σιδήρου έχει σαν κύριο σύμπτωμα την τριχόπτωση.
  • Η βιταμίνη C χρησιμοποιείται για τη σύνθεση κολλαγόνου που είναι η πρωτεΐνη που αποτελεί βάση του ιστού του θύλακα από τον οποίο αναπαράγεται και αναπλάθεται η τρίχα.
  • Το να έχετε μια καλή κομμώτρια είναι το πιο βασικό στο να αναδείξει τα όμορφα και υγιή μαλλιά σας!!!

Τι περιμένετε λοιπόν;;; Τρέξτε να αγοράσετε όσες super τροφές λείπουν από το ψυγείο σας!!!

ελενα μπιλιση

 

Comments

comments

You may also like...

2 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση